RK NADA

Zob - jedna od najzdravijih namirnica

Ragbi Klub Nada, prije 28 dana

Zob - jedna od najzdravijih namirnica

Značajnije mjesto na piramidi prehrane bi trebala zauzimati zob, a ako je još niste uvrstili u svoju svakodnevnu prehranu, onda biste to trebali učiniti.

Zob sadrži beta-glukan, vrstu topivih vlakana koja usporava apsorpciju ugljikohidrata u krvotok. Pošto se sporo probavlja, zaslužna je za sprječavanje podizanja šećera u krvi i razine inzulina koji potiču naše tijelo na proizvodnju i skladištenje masti. Zob je bogat izvor magnezija koji je ključan za aktivnost enzima i proizvodnju energije, te pomaže u sprječavanju moždanog i srčanog udara na način da opušta krvne žile, regulira krvni tlak i jača srčani mišić. Dokazano je da osobe koje jedu hranu bogatu magnezijem imaju manji rizik od razvoja dijabetesa tipa 2. Eksperimentalni i klinički podaci također ukazuju na vezu između nedostatka magnezija i depresije.

Šećer u krvi

Kontrola glukoze i inzulina u krvi je važna za prevenciju mnogih komplikacija povezanih s dijabetesom. Beta-glukan usporava porast razine glukoze u krvi nakon obroka i usporava svoj pad na razinu prije obroka. Pošto su beta-glukan vlakna u zobi topljiva, tvore gel koji uzrokuje viskoznost sadržaja želuca i tankog crijeva koje se može povećati. Rezultat je usporena probava i produljenje apsorpcije ugljikohidrata u krvotok koja sprječava dramatične promjene razine šećera u krvi. Drugi izvori topivih vlakana su žitarice, svježe voće i povrće.

Rizik od raka

Zob, poput ostalih žitarica i povrća, sadrži stotine fitokemikalija (biljnih kemikalija) koje smanjuju rizik od dobivanja raka. Fitoestrogen spojevi u zobi su povezani sa smanjenim rizikom od bolesti vezanih uz hormone, kao što je rak dojke ili prostate. Međunarodna istraživanja su pokazala da žene s višim unosom prehrambenih vlakana imaju nižu razinu cirkulirajućeg estrogena, faktor povezan s manjim rizikom od raka dojke.

Krvni tlak

Dnevna porcija zobi bogata topivim vlaknima može smanjiti visoki krvni tlak i tako smanjiti potrebu za lijekovima protiv visokog tlaka.

Rad crijeva

Zob ima visok sadržaj vlakana koja su neophodna za urednu stolicu.

Kontrola težine

Nova istraživanja pokazuju da su osobe koje su imale stalan unos zobi smanjili rizik od pretilosti.

Atletske performanse

Zob, kao i druge žitarice, vrednuju prvenstveno kao izvor ugljikohidrata koje pružaju kalorije za energetske potrebe. Zob pozitivno mijenja metabolizam i poboljšava performanse kada se uzima 45 minuta do 1 sat prije vježbanja umjerenog intenziteta.

Zdravlje i dugovječnost

Zob ima veću koncentraciju dobro izbalansiranih proteina od ostalih žitarica. Zob sadrži fitokemikalije (biljne kemikalije) koje su povezane sa zaštitom od kroničnih bolesti kao što su rak, a one sadrže dobru ravnotežu esencijalnih masnih kiselina koje su povezane s dugovječnošću i dobrim zdravljem. Zob je dobar izvor esencijalnih vitamina kao što su tiamin, folna kiselina, biotin, pantotenska kiselina i vitamin E. Također sadrži cink, selen, bakar, željezo, mangan i magnezij. Prema novoj studiji otkriveno je da beta glukan može poboljšati sposobnost nekih ljudskih stanica imunološkog sustava što je rezultiralo bržem ozdravljenju. Dakle, JEDITE ZOB!

100 grama Ekozona zobenih pahuljica sadrži otprilike

Napomena

Zob kao i svaka druga namirnica može imati dobar ili loš učinak na Vaše zdravlje stoga je veoma bitno da osluškujete svoje tijelo i ako primjetite da Vam baš ne čini dobro, prestanite sa konzumacijom. Umjerenost je vrlina, nemojte zaboraviti.

Stipe prije 19 dana

A bezglutenske zobene pahuljice?


Tvoja reakcija?

Komentiraj

* Obavezno polje
Komentar će biti objavljen nakon što ga odobri administrator.

Sponzori

Newsletter

Najnovije vijesti iz ragbija ravno u tvoj inbox!
Zrinsko-Frankopanska 17
21000 Split, Hrvatska
Telefon: 385 21 332 957
Fax: 385 21 344 817
© 2020 nada-rugby.hr