RK NADA

Zdravstvene prednosti rajčica

Ragbi Klub Nada, prije 26 dana

Zdravstvene prednosti rajčica

Da li su rajčice voće ili povrće uopće nije važno. Najvažnije je da konzumacija rajčica može pomoći u prevenciji nekoliko desetaka bolesti.

Za održavanje dobrog zdravlja, rajčice bi svakako trebale biti uključene u svakodnevnu prehranu zbog bogatog izvora kalija, folne kiseline, tiamina, magnezija, niacina, bakra, fosfora, vitamina B6 i vitamina A, C, K. Rajčice sadrže nisku razinu kolesterola, zasićenih masti, natrija i mali broj kalorija. Pročitajte u nastavku nekoliko razloga zašto biste ih trebali konzumirati i koje su zdravstvene prednosti rajčica.

Čisti kožu

Redovito konzumiranje rajčica čisti kožu, štiti je od sunčevih oštećenja i čini je manje osjetljivom na štetne UV zrake koje su glavni uzrok bora. Rajčice se koriste u liječenju akni i osipa i smanjuju velike pore. Pokušajte utrljati pulpu rajčice na kožu gdje joj želite vratiti njen zdravi sjaj.

Za bolji san

Rajčice su izvrstan izvor vitamina C i likopena koji vam može pomoći da bolje spavate. Ako imate problema zaspati, razmislite o dodavanju rajčice u svoju dnevnu prehranu.

Dobra za kosu

Rajčice se prepune vitamina i sadrže željezo koji pomažu ojačati kosu. Također mogu povratiti sjaj beživotnoj i oštećenoj kosi zahvaljujući kiselosti koja uravnotežuje razinu pH faktora. Ako vas muči svrbež vlasišta ili imate perut, nakon šamponiranja nanesite svježi sok od rajčice na vlasište i kosu, te isperite mlakom ili hladnom vodom nakon pet minuta. Samo nemojte pretjerivati jer kiselost rajčice može isušiti kosu.

Poboljšava vid

Rajčice su izvrstan izvor vitamina A i C koji su dobri za poboljšanje vida i pomažu u sprječavanju noćnog sljepila, a nedavne studije pokazuju da visok sadržaj vitamina A u rajčicama može sprječiti makularnu degeneraciju (bolest središnjeg dijela mrežnice oka koja uništava centralni vid) i smanjiti rizik od razvoja katarakte (zamućenje koje se razvija u leći oka). Rajčice su također bogate antioksidansima: likopen, lutein i zeaksantin koji pružaju zaštitu od svjetlosnog oštećenja.

Za zdravije kosti

Vitamin K i kalcij koji sadrži rajčica su dobri za zdravlje kostiju, a antioksidans likopen može poboljšati koštanu masu i pomoći u borbi protiv osteoporoze, ozbiljna bolest koja može izazvati deformaciju, frakture kostiju i invalidnost.

Ublažava kronične boli

Zbog prisutnosti antiupalnih svojstava kao što su bioflavonoidi i karotenoidi, rajčice mogu ublažiti kroničnu bol. Istraživanja su pokazala da svakodnevno ispijanje jedne čaše soka od rajčice može smanjiti razinu Tumor necrosis factor-α (TNF-α) u krvi za oko 34 posto. Dakle, rajčice su izvrsne za osobe koje pate od kroničnih zdravstvenih problema kao što su rak, bolesti srca, osteoporoza i Alzheimerova bolest.

Pomaže kod mršavljenja

Ako pokušavate smršavjeti, pobrinite se da su rajčice u svakodnevnoj prehrani. Rajčice sadrže puno vode, vlakana, nisku količinu masti i ne sadrže kolesterol, tako da će vam pomoći da se osjećate puni bez nepotrebne količine kalorija.

Pomaže u borbi protiv raka

Prema studiji objavljenoj u časopisu National Cancer Institute, redovitim konzumiranjem rajčica se može smanjiti rizik od raka prostate, a pomaže i u borbi protiv drugih vrsta raka kao što su rak pluća, grlića maternice, debelog crijeva, jednjaka, ždrijela, usne šupljine, grla i raka jajnika. Za ovo je zaslužan antioksidans likopen koji se nalazi u rajčici u velikim količinama. Rajčice kuhane u maslinovom ulju imaju još veća antikancerogena svojstva.

Smanjuje razinu šećera u krvi

Rajčica sadrži vrlo malo ugljikohidrata i može pomoći u smanjenju razine šećera u krvi. Rajčice su odličan izvor kroma koji pomaže kod kontrole šećera u krvi i vlakana koja pomažu zadržati razinu šećera u krvi kako ne bi prešla dozvoljene granice. Nekoliko istraživanja je pokazalo da snažni antioksidansi u rajčici štite krvotok i bubrege, područja koja su često pogođena dijabetesom.

Kuhane ili sirove rajčice

Nakon svega navedenog, rajčice bi trebale imati svoje mjesto na stolu. Najbolje bi bilo da su domaće, a možete ih jesti kuhane ili sirove. Kuhane rajčice po svemu sudeći sadrže više nutrijenata kao što su likopen, lutein i zeaksantin, a pirjane rajčice znatno više luteina i zeaksantina nego sirove.

Tvoja reakcija?

Komentiraj

* Obavezno polje
Komentar će biti objavljen nakon što ga odobri administrator.

Sponzori

Newsletter

Najnovije vijesti iz ragbija ravno u tvoj inbox!
Zrinsko-Frankopanska 17
21000 Split, Hrvatska
Telefon: 385 21 332 957
Fax: 385 21 344 817
© 2020 nada-rugby.hr