RK NADA

Važnost hidratacije organizma

Ragbi Klub Nada, prije 44 dana

Važnost hidratacije organizma

Za pravilnu hidrataciju organizma prilikom vježbanja, neophodna je redovita opskrba tekućinom. Izbjegnite dehidraciju i održite pravilnu hidrataciju.

Dok vježbamo u teretani ili za vrijeme bilo kakve sportske aktivnosti vrlo je važno ostati hidratiziran. Gubitkom tjelesne tekućine dolazi do zgrušnjavanja krvi što dodatno opterećuje naše srce koje sada teže obavlja svoju zadaću.

Grčevi u mišićima, vrtoglavica i umor su samo neke od posljedica otežanog rada srca, a vježbanje po velikim vrućinama može dovesti do toplinskog ili srčanog udara. Kako bi se izbjegle bilo kakve zdravstvene komplikacije potrebno je održavati pravilnu hidrataciju prije, za vrijeme i nakon treninga.

Voda ili sportski napitak?

Za većinu nas rekreativaca uglavnom je voda najbolje rješenje za pravilnu hidrataciju organizma, a za one koji imaju duge i teške treninge sportski napitci mogu biti od velike pomoći. Voda nam podmazuje zglobove, regulira tjelesnu temperaturu i rješava se toksičnih tvari u organizmu. Za vrijeme napornog treniranja sportaši ne gube samo tekućinu nego i elektrolite zbog znojenja. Elektroliti su minerali poput magnezija, natrija, kalija, kalcija i njihov gubitak dovodi organizam do dehidracije. Uz elektrolite, tijelo koristi ugljikohidrate kao gorivo i većina sportskih napitaka sadrži značajnu količinu ugljikohidrata koja će pomoći da ne dođe do totalne iscrpljenosti.

Kako izbjeći dehidraciju?

Prvo se pobrinite da konstantno i svakodnevno unosite tekućinu u organizam i neka vam to bude navika. Za vrijeme treninga pijte male količine kako bi se održao normalan protok pošto će je tijelo početi gubiti. Ako trenirate duže, možda preko jednog sata, dobro bi bilo da imate sportski napitak pri ruci koji će nadoknaditi izgubljene elektrolite. Neka tekućina bude na sobnoj temperaturi jer zadnje što vam treba je da šokirate organizam. Ne zaboravite da je jednako važno piti tekućinu i nakon samog treninga kako bi bili sigurni da je tijelo ostalo hidratizirano i svi minerali koje ste izgubili znojenjem nadoknađeni.

Trening bi trebao biti siguran, učinkovit i ugodan, a redovita opskrba organizma tekućinom je samo jedan od načina da takav i bude. Da li je bolja voda ili sportski napitci? Vodu pijte stalno, sportske napitke samo u slučaju ako je uistinu neophodno!

Tvoja reakcija?

Komentiraj

* Obavezno polje
Komentar će biti objavljen nakon što ga odobri administrator.

Sponzori

Newsletter

Najnovije vijesti iz ragbija ravno u tvoj inbox!
Zrinsko-Frankopanska 17
21000 Split, Hrvatska
Telefon: 385 21 332 957
Fax: 385 21 344 817
© 2020 nada-rugby.hr