RK NADA

Proteinski dodaci prehrani

Ragbi Klub Nada, prije 26 dana

Proteinski dodaci prehrani

Proteinski dodaci prehrani su zamijenili cjelovitu hranu. Ovo je krivo i trebalo bi biti obrnuto. Cjelovita hrana je jedini izbor ako želite zdraviji život.

Visoko proteinski napitci, čokoladice i ostali dodaci prehrani su poznati kao super zdrava hrana koja potiče izgradnju mišića, pomaže pri gubitku tjelesne težine i masnoće. Uz redovitu tjelovježbu i zdravu prehranu mogu dovesti do pozitivnih fizičkih promjena, međutim, dobro je znati da postoje i rizici od ovakvog načina prehrane.

Neuravnotežena prehrana

Korištenjem proteinskih dodataka postoji mogućnost da vaša dijeta jednostavno postane neuravnotežena i to je jedan od blažih rizika. Neizbalansirani dnevni unos proteina na štetu minerala, vitamina i drugih hranjivih tvari koje jedete nakon nekog vremena može dovesti do deficijencije. Bez obzira što je većina proteinskih preparata kako kažu oni koji su ih proizveli, zdrava, takva vrsta proteina ne dolazi iz prirodnih izvora i zato su proteini iz cjelovite hrane zdraviji i bolji izbor.

Probavne smetnje

Dok neki proteinski dodaci sadrže dijetalna vlakna, drugi ne sadrže i tako smanjen dnevni unos dijetalnih vlakana može izazvati različite probavne smetnje. Redovitim konzumiranjem proteinskih suplemenata postoji rizik od zatvora, divertikulitisa i srodnih problema pogotovo ako se vaša dijeta bazira isključivo na samom unosu proteina. Za dobar rad probavnog sustava odaberite suplemente koji su bogati dijetalnim vlaknima i jedite hranu bogatu probiotičkim bakterijama kao što je kefir, jogurt i slično.

Višak kilograma

Proteinski "dodatak" je upravo ono kako zvuči - dodatni izvor kalorija na vašu regularnu dijetu. Koliko god taj dodatak bio hranjiv, postoji mogućnost da doprinese dobivanju tjelesne težine ako se ne kontrolira ukupan dnevni unos kalorija. Kako biste sprječili nabacivanje neželjenih kilograma, možete zamijeniti jedan glavni obrok sa proteinskim napitkom. Konzumiranje visoko proteinskih proizvoda može rezultirati dobivanjem masnih naslaga uprkos što obećava izgradnju mišića budući da trening snage gradi mišićnu masu, a ne hrana.

Problemi sa bubrezima i srcem

Sami dodaci prehrani nisu usko povezani sa bubrežnim i srčanim problemima, ali dijeta bazirana na dugoročnom unosu proteinskih dodataka može uzrokovati navedene probleme. Ako se odlučite za uzimanje suplemenata u sklopu plana prehrane koja je bogata proteinima, obavezno obratite pažnju na svoju razinu kolesterola jer ih većina sadrži nepoželjni kolesterol i zasićene masne kiseline koje mogu povećati rizik od bolesti srca. Naše tijelo ne može iskoristiti višak proteina i osobe koje imaju problema sa bubrezima bi trebale itekako pripaziti pošto će višak proteina kod njih uzrokovati nepotrebne i dodatne probleme sa zdravljem.

Da, puno je jednostavnije staviti u shaker mjericu proteina i malo mlijeka nego se mučiti sa pripremanjem hrane, ali to nije to. Cjelovita hrana je svakako pun pogodak i trebala bi biti na prvom mjestu, a ne proteinski dodaci prehrani. Ako se odlučite za bilo kakve izmjene u svojoj prehrani, onda je prije svega vrlo važno da se savjetujete sa svojim lječnikom i zajedno analizirate koje su prednosti i rizici.

Tvoja reakcija?

Komentiraj

* Obavezno polje
Komentar će biti objavljen nakon što ga odobri administrator.

Sponzori

Newsletter

Najnovije vijesti iz ragbija ravno u tvoj inbox!
Zrinsko-Frankopanska 17
21000 Split, Hrvatska
Telefon: 385 21 332 957
Fax: 385 21 344 817
© 2020 nada-rugby.hr