RK NADA

Dnevne prehrambene navike za žene

Ragbi Klub Nada, prije 24 dana

Dnevne prehrambene navike za žene

Za određivanje dnevnih prehrambenih navika, ženina dob je jedan od važnijih čimbenika. Što je potrebno da zadovolji svoje dnevne energetske potrebe?

Kada govorimo o prehrani, ne postoji jedan recept za sve. Žene i muškarci imaju različita tijela i metabolizam, prolaze kroz različite faze života i zato bi prehrana kod jednih i drugih trebala biti različita. Dok neke nutricionističke preporuke mogu biti iste, žene mogu zahtjevati manje ili više određenih nutritijenata. Ženina dob je također jedan od važnijih čimbenika prilikom određivanja prehrambenih navika.

Dnevni unos proteina za žene

Ženinu potrebu za proteinima možemo izračunati na dva načina: izračunom tjelesne težine ili unosa kalorija. Proteini bi trebali sadržavati od 10 do 35 posto od kalorijskog unosa. Za standardnu dijetu od 2000 kalorija dolazimo do izračuna od 50 do 175 grama proteina dnevno. Ako računamo po tjelesnoj težini, onda bi trebali konzumirati 0.8 grama proteina na svakih kilogram tjelesne težine. Za ženu koja teži 65 kilograma to iznosi 52 grama proteina dnevno. Protein pomaže pri izgradnji novih stanica, održava imunološki sustav zdravim i upravo ga uloga u izgradnji novih stanica čini vrlo bitnim za vrijeme trudnoće.

Dnevni unos ugljikohidrata za žene

Kao i sa proteinima, preporuke za dnevni unos ugljikohidrata se temelje na unosu kalorija. Žena bi trebala dobiti većinu svojih kalorija, odnosno od 45 do 65 posto od ugljikohidrata. Za standardnu dijetu od 2000 kalorija, žena bi trebala unijeti od 225 do 325 grama ugljikohidrata dnevno. Glavni izvor ugljikohidrata bi trebalo biti povrće, voće i cjelovite žitarice, a ne bijeli kruh, bijela tjestenina, bijeli šećer i bijela riža.

Dnevni unos vlakana za žene

Vlakna su specifična i posebno važna vrsta ugljikohidrata. Vlakna imaju pozitivan učinak na crijeva i pomažu pri njihovom boljem radu, smanjuju rizik od hemoroida i sprječavaju razvoj probavnog stanja diverticulitis. Vlakna održavaju razinu šećera u krvi stabilnom i snižavaju kolesterol. Žene do 50 godina bi trebale konzumirati 25 grama vlakana dnevno, a za žene iznad 50 godina taj unos bi trebalo smanjiti na 21 gram dnevno.

Dnevna količina kalcija za žene

Za zdravlje ženinih kostiju ne postoji ništa bolje od kalcija i njegova po zdravlje dobra svojstva tu ne prestaju. Kalcij se brine za pravilnu kontrakciju mišića, izlučivanje hormona, suženje krvnih žila i ima ključnu ulogu u prijenosu živčanih impulsa. Žene u dobi između 19 i 50 godina bi trebale konzumirati 1000 miligrama kalcija dnevno. Kako žena ide starija, to se događa i sa kostima što može dovesti do osteoporoze. Kako bi se to pokušalo sprječiti, žene iznad 50 godina bi trebale povećati svoj dnevni unos kalcija na 1200 miligrama.

Dnevna količina kofeina za žene

Stručnjaci preporučuju da zdrave odrasle žene zadržavaju svoj unos kofeina između 200 i 300 miligrama dnevno, dok prekomjerni unos kofeina od 500 do 600 miligrama dnevno može dovesti do povećanog broja otkucaja srca, mučnine, tjeskobe, depresije i učestalog mokrenja. Konzumiranje velike količine kofeina može smanjiti gustoću koštane mase i povećati rizik od razvoja osteoporoze kod žena.

Dnevna količina šećera za žene

Šećer je bez ikakvih nutricionističkih vrijednosti i njegovo prekomjerno konzumiranje može biti štetno po ženino zdravlje. Višak šećera u prehrani može izazvati nestabilnu razinu šećera u krvi, a kao posljedica je povećan rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, pretilost i karijes. Preporuka je da žene ne konzumiraju više od 6 žličica šečera dnevno što je otprilike 100 kalorija.

Tvoja reakcija?

Komentiraj

* Obavezno polje
Komentar će biti objavljen nakon što ga odobri administrator.

Sponzori

Newsletter

Najnovije vijesti iz ragbija ravno u tvoj inbox!
Zrinsko-Frankopanska 17
21000 Split, Hrvatska
Telefon: 385 21 332 957
Fax: 385 21 344 817
© 2020 nada-rugby.hr